Λίγο η ξεγνοιασιά, λίγο η θάλασσα και πολύ οι διακοπές, μας κάνουν να ξεχνάμε τους στόχους και τις τεχνικές που μάθανε τα παιδιά μας στην λογοθεραπεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι δεξιότητες και οι γνώσεις που έχει μάθει το παιδί να μην γενικεύονται (δηλαδή να μην χρησιμοποιούνται στον αυθόρμητο λόγο) ή και σε κάποιες περιπτώσεις να οπισθοδρομούν.

Τι θα βοηθούσε όμως το παιδί μας να μην ξεχάσει όσα έμαθε στην λογοθεραπεία;
Μα φυσικά η εξάσκηση!
Αρχικά θα ήταν σημαντικό οι γονείς και τα παιδιά να γνωρίζουν για πιο λόγο κάνουν εξάσκηση και τι θέλουν να πετύχουν από αυτήν. Για αυτόν το λόγο είναι αναγκαίο ο τομέας πάνω στον οποίο γίνεται εξάσκηση να ανταποκρίνεται στα μαθήματα λογοθεραπείας και να μπορεί το παιδί να τον διαχειρίζεται με ευκολία. Για παράδειγμα, αν ο στόχος μας είναι να λέει το παιδί σωστά την φωνούλα /σ/ στον αυθόρμητο λόγο θα μπορούσαμε καθώς φροντίζουμε τον κήπο, να περιγράφουμε, να κατονομάζουμε και προσέχουμε την φωνούλα /σ/ «Φυτεύω στο χώμα ένα τεράστιο σπόρο.».
Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να ενισχύουμε το παιδί να μιλάει, να συζητάει, να αφηγείται, να κατανοεί, να περιγράφει, να κάνει ερωτήσεις σε διάφορες καθημερινές και καλοκαιρινές δραστηριότητες, όπως:
- ταξίδι στο αυτοκίνητο, στο πλοίο, στο αεροπλάνο (λεξιλόγιο, μέσα μεταφοράς)
- φροντίδα κήπου (λαχανικά, φρούτα)
- φτιάχνοντας βαλίτσα (ρούχα)
- βάζοντας πλυντήριο
- βόλτες στην θάλασσα, στο πάρκο
- επίσκεψη σε μουσείο
- επίσκεψη σε βιβλιοθήκη
Με αυτόν τον τρόπο, εκτός από την εξάσκηση στη λογοθεραπεία, θα έχουμε την ευκαιρία να εμπλέξουμε τα παιδιά μας στις καθημερινές δραστηριότητες μας, να ενισχύσουμε την επικοινωνία μας με αυτά, να διασκεδάσουμε μαζί τους και να τα βοηθήσουμενα αποκτήσουν νέες εμπειρίες και γνώσεις.
Τέλος, δεν πρέπει ο άπλετος ελεύθερος χρόνο του καλοκαιριού να μας κάνει να ξεχνάμε ότι τα παιδιά πρέπει να απασχολούνται με τα κινητά ή τους υπολογιστές για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή ακόμα καλύτερα να συμμετέχουν και οι γονείς κατά την ενασχόληση τους, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να χρησιμοποιούν τις κατεκτημένες δεξιότητές τους.