Στις μέρες μας όλο και περισσότερο παρατηρείται η χρήση της τεχνολογίας για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Είναι θετική η επίδραση της τεχνολογίας στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες; Αν ναι, με ποιόν τρόπο και πώς επιτυγχάνεται αυτό;
Σύμφωνα με έρευνες, η χρήση της τεχνολογίας και οι διαδραστικές δραστηριότητες βοηθάνε τον μαθητή:
- να αυξήσει την περιέργειά του
- να δώσει περισσότερη προσοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία
- να βελτιώσει την οπτική του αντίληψη
- να περάσει δημιουργικά τον χρόνο του
- να χρησιμοποιήσει περισσότερες από μια αισθήσεις για εκπαιδευτικούς σκοπούς
Αναλυτικότερα, πολλά ηλεκτρονικά παιχνίδια που χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση τομέων μάθησης όπως της οπτικής διάκρισης γραμμάτων, της οπτικής σειριακής μνήμης κ.ά.. Τα παιχνίδια αυτά, μπορούν να οδηγήσουν σε καλύτερα αποτελέσματα ως προς τη μάθηση, αναγνώριση και απομνημόνευση γραμμάτων και λέξεων.
Επίσης, όπως ήδη έχει αναφερθεί, οι διαδραστικές δραστηριότητες θεωρούνται σημαντικές, καθώς διεγείρουν περισσότερες από μια αισθήσεις. Μέσα από αυτές δουλεύουν ταυτόχρονα η ακουστική, οπτική και απτική του ικανότητα του μαθητή (συντονίζονται τα μάτια, τα χέρια και η ακοή) με σκοπό την επίτευξη του μαθησιακού στόχου.
Συμπερασματικά, η ηλεκτρονική μάθηση στο σύνολό της μπορεί να επιδράσει θετικά στο άτομο οδηγώντας το σε περισσότερο δημιουργικούς και προσαρμοστικούς τρόπους μάθησης. Ο υπολογιστής και γενικότερα οι ηλεκτρονικές συσκευές θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ως το μέσο για την επίτευξη του στόχου βοηθώντας την ακαδημαϊκή εξέλιξη του παιδιού. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να αποφεύγεται η αλόγιστη χρήση τους, ειδικά σε περιπτώσεις που δεν προσανατολίζονται ή δεν βοηθούν στην ενίσχυση κάποιου μαθησιακού στόχου.
Μήπως το παιδί σας θα μπορούσε να βοηθηθεί με ένα ειδικό μαθησιακό πρόγραμμα υποβοηθούμενο από τη χρήση της τεχνολογίας;