Blog

Πως επηρεάζουν τα υπερτροφικά κρεατάκια την ανάπτυξη του λόγου;

Τα υπερτροφικά κρεατάκια (γνωστά και ως αδενοειδείς εκβλαστήσεις) επηρεάζουν την ανάπτυξη του λόγου και της γλωσσικής ικανότητας στα παιδιά καθώς προκαλούν: Σε περιπτώσεις όπου τα υπερτροφικά κρεατάκια προκαλούν σοβαρά προβλήματα, η αφαίρεσή τους μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την υγεία και την ανάπτυξη του παιδιού. Συμβουλευτείτε τον Ωτορινολαρυγγολόγο για περαιτέρω αξιολόγηση και αντιμετώπιση.

Τι είναι το ειδικό μαθησιακό πρόγραμμα και σε τί διαφέρει από την σχολική μελέτη;

Το ειδικό μαθησιακό πρόγραμμα είναι ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παιδαγωγικής παρέμβασης, σχεδιασμένο με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε παιδιού. Ο στόχος του είναι να καλύψει τις γνωστικές ελλείψεις του παιδιού και να το βοηθήσει να ανταποκριθεί μαθησιακά στις απαιτήσεις του σχολείου. Προσαρμόζεται στις ανάγκες των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, καθώς…

Πρακτικές και δραστηριότητες για την ανάπτυξη και ενίσχυση της ομιλίας σε  παιδιά ηλικίας από 18 μηνών έως 3 ετών

Τα παιδιά, τα πρώτα χρόνια της ζωής τους, μαθαίνουν να μιλούν, και γενικά να επικοινωνούν, μέσω των καθημερινών δραστηριοτήτων στο σπίτι. Επομένως, ως γονείς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτές τις δραστηριότητες, ώστε να ενισχύσουμε τις δεξιότητες λόγου και ομιλίας στις πολύ μικρές ηλικίες. Ας δούμε λοιπόν, κάποιες πρακτικές και δραστηριότητες, για την ανάπτυξη και ενίσχυση αυτών…

Η τροφική επιλεκτικότητα στα παιδιά και ο ρόλος του λογοθεραπευτή

Τα μικρά παιδιά χαίρονται να εξερευνούν μέσω των γευμάτων τον κόσμο, όπως για παράδειγμα να χτυπάνε, να πετάνε, να σπρώχνουν, να λιώνουν, να γεύονται και να μυρίζουν το φαγητό. Χρησιμοποιούν τα χέρια τους, το στόμα και τα μάτια τους. Παρόλα αυτά πολλά παιδιά εκδηλώνουν δυσκολίες στο φαγητό τους. Τα προβλήματα στη διατροφή παρατηρούνται σε παιδιά…

Ασκήσεις προετοιμασίας για την Α’ Δημοτικού

Οι καλοκαιρινές διακοπές έφτασαν, και επομένως πλησιάζει η ώρα όπου πολλά παιδιά θα προαχθούν από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο! Η προετοιμασία για την Α’ δημοτικού παίζει καθοριστικό ρόλο στην ομαλή μετάβαση του παιδιού από την νηπιακή ηλικία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση! Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να προετοιμάσουμε το παιδί μας, μέσα από διάφορες δραστηριότητες και…

Σημάδια γλωσσικών διαταραχών σε παιδιά

Η πρόωρη ανίχνευση δυσκολιών λόγου και ομιλίας σε παιδιά είναι καίριας σημασίας για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. Εάν σας προβληματίζει κάτι σχετικά με την ομιλία του παιδιού σας ή παρατηρήσετε μερικά από τα αναφερόμενα χαρακτηριστικά μπορείτε να συμβουλευτείτε έναν λογοθεραπευτή. Μερικά από τα σημάδια ανά ηλικία είναι τα εξής: Δεν χαμογελάει και δεν ανταποκρίνεται γέννηση…

Μελέτη στο σπίτι

Η ενασχόληση των γονέων με την μελέτη των παιδιών παίζει καθοριστικό παράγοντα στην σχολική τους επίδοση. Ωστόσο η υπερβολική ενασχόληση/βοήθεια, οι έντονες κριτικές, διορθώσεις και οι συγκρίσεις του παιδιού με άλλα παιδιά μειώνουν την αυτοπεποίθηση και την λήψη πρωτοβουλίας του παιδιού. Βασικός στόχος των γονέων είναι η καθοδήγηση του παιδιού στην αυτόνομη μελέτη, δηλαδή το…

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ

Καθημερινά παρέχονται πολλές ευκαιρίες που ενθαρρύνουν την γλωσσική ανάπτυξη, την ανάπτυξη λεξιλογίου, την βελτίωση κατανόησης και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Όλοι αυτοί οι τομείς βελτιώνονται μέσω προτύπων (π.χ. γονείς), μέσω εμπειριών (συμμετοχή παιδιού σε δραστηριότητες) και μέσω πολυαισθητηριακών προσεγγίσεων (χρήση αισθήσεων, ακοή, αφή, όραση, κ.λπ.). Αναφέρονται μερικές καθημερινές δραστηριότητες: · Περιγραφή καθημερινών δραστηριοτήτων (πλύσιμο πιάτων, συμμάζεμα κ.ά.)…

Ευθυνεται η ωτιτιδα για την καθυστερηση του λογου και της ομιλιας;

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα ποικίλει ανάλογα με την συχνότητα, την σοβαρότητα και τον τύπο της ωτίτιδας. Οι επαναλαμβανόμενες και με μεγάλη διάρκεια λοιμώξεις των αυτιών (μήνες, χρόνια) επηρεάζουν την ακοή, με αποτέλεσμα οι ήχοι να μην μεταφέρονται ορθά ή καθόλου στο αυτί. Σύμφωνα με έρευνες το 50% των παιδιών 1 έτους και το…

Χρηση μασκας και ανάπτυξη του λόγου

Η ανησυχία για την επίδραση της χρήσης μάσκας στην ανάπτυξη του λόγου είναι αναμενόμενη. Τα παιδιά επικοινωνούν λεκτικά και μη (χειρονομίες, εκφράσεις) παρατηρώντας και ακολουθώντας μέσω της μίμησης τους γονείς και τα άτομα από το περιβάλλον τους (δασκάλες, συγγενείς). Εάν οι οικείοι τους φοράνε συνέχεια ή συχνά μάσκα πως θα μιμηθούν τα παιδιά; Προς το…