Blog

Σχολική Ετοιμότητα

Τι είναι η σχολική ετοιμότητα; Η έννοια της σχολικής ετοιμότητας αναφέρεται στην ικανότητα ενός παιδιού να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος, προκειμένου να αναπτύξει και να εφαρμόσει τις απαραίτητες δεξιότητες για τη μάθηση και την κοινωνική ένταξη. Η σχολική ετοιμότητα είναι πολυδιάστατη και περιλαμβάνει διάφορους τομείς που επηρεάζουν την προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό…

“Δυσλεξία” Τι είναι; Ποιους τομείς επηρεάζει;

Η δυσλεξία αποτελεί μια σύνθετη γλωσσική και μαθησιακή δυσκολία που έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζει την ικανότητα του ατόμου να μαθαίνει. Πιο συγκεκριμένα, το άτομο που έχει δυσλεξία δυσκολεύεται ως προς το να συνδέει τον προφορικό με τον γραπτό λόγο (λόγω ελλείματος στη φωνολογία της γλώσσας), να διαχειρίζεται με ευκολία τους ορθογραφικούς κανόνες και να…

Μαθησιακές δυσκολίες και χρήση της τεχνολογίας

Στις μέρες μας όλο και περισσότερο παρατηρείται η χρήση της τεχνολογίας για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Είναι θετική η επίδραση της τεχνολογίας στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες; Αν ναι, με ποιόν τρόπο και πώς επιτυγχάνεται αυτό; Σύμφωνα με έρευνες, η χρήση της τεχνολογίας  και οι διαδραστικές δραστηριότητες βοηθάνε τον μαθητή: Αναλυτικότερα, πολλά ηλεκτρονικά παιχνίδια που χρησιμοποιούνται για…

Πως επηρεάζουν τα υπερτροφικά κρεατάκια την ανάπτυξη του λόγου;

Τα υπερτροφικά κρεατάκια (γνωστά και ως αδενοειδείς εκβλαστήσεις) επηρεάζουν την ανάπτυξη του λόγου και της γλωσσικής ικανότητας στα παιδιά καθώς προκαλούν: Σε περιπτώσεις όπου τα υπερτροφικά κρεατάκια προκαλούν σοβαρά προβλήματα, η αφαίρεσή τους μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την υγεία και την ανάπτυξη του παιδιού. Συμβουλευτείτε τον Ωτορινολαρυγγολόγο για περαιτέρω αξιολόγηση και αντιμετώπιση.

Τι είναι το ειδικό μαθησιακό πρόγραμμα και σε τί διαφέρει από την σχολική μελέτη;

Το ειδικό μαθησιακό πρόγραμμα είναι ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παιδαγωγικής παρέμβασης, σχεδιασμένο με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε παιδιού. Ο στόχος του είναι να καλύψει τις γνωστικές ελλείψεις του παιδιού και να το βοηθήσει να ανταποκριθεί μαθησιακά στις απαιτήσεις του σχολείου. Προσαρμόζεται στις ανάγκες των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, καθώς…

Πρακτικές και δραστηριότητες για την ανάπτυξη και ενίσχυση της ομιλίας σε  παιδιά ηλικίας από 18 μηνών έως 3 ετών

Τα παιδιά, τα πρώτα χρόνια της ζωής τους, μαθαίνουν να μιλούν, και γενικά να επικοινωνούν, μέσω των καθημερινών δραστηριοτήτων στο σπίτι. Επομένως, ως γονείς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτές τις δραστηριότητες, ώστε να ενισχύσουμε τις δεξιότητες λόγου και ομιλίας στις πολύ μικρές ηλικίες. Ας δούμε λοιπόν, κάποιες πρακτικές και δραστηριότητες, για την ανάπτυξη και ενίσχυση αυτών…

Η τροφική επιλεκτικότητα στα παιδιά και ο ρόλος του λογοθεραπευτή

Τα μικρά παιδιά χαίρονται να εξερευνούν μέσω των γευμάτων τον κόσμο, όπως για παράδειγμα να χτυπάνε, να πετάνε, να σπρώχνουν, να λιώνουν, να γεύονται και να μυρίζουν το φαγητό. Χρησιμοποιούν τα χέρια τους, το στόμα και τα μάτια τους. Παρόλα αυτά πολλά παιδιά εκδηλώνουν δυσκολίες στο φαγητό τους. Τα προβλήματα στη διατροφή παρατηρούνται σε παιδιά…

Ασκήσεις προετοιμασίας για την Α’ Δημοτικού

Οι καλοκαιρινές διακοπές έφτασαν, και επομένως πλησιάζει η ώρα όπου πολλά παιδιά θα προαχθούν από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο! Η προετοιμασία για την Α’ δημοτικού παίζει καθοριστικό ρόλο στην ομαλή μετάβαση του παιδιού από την νηπιακή ηλικία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση! Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να προετοιμάσουμε το παιδί μας, μέσα από διάφορες δραστηριότητες και…

Σημάδια γλωσσικών διαταραχών σε παιδιά

Η πρόωρη ανίχνευση δυσκολιών λόγου και ομιλίας σε παιδιά είναι καίριας σημασίας για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. Εάν σας προβληματίζει κάτι σχετικά με την ομιλία του παιδιού σας ή παρατηρήσετε μερικά από τα αναφερόμενα χαρακτηριστικά μπορείτε να συμβουλευτείτε έναν λογοθεραπευτή. Μερικά από τα σημάδια ανά ηλικία είναι τα εξής: Δεν χαμογελάει και δεν ανταποκρίνεται γέννηση…

Μελέτη στο σπίτι

Η ενασχόληση των γονέων με την μελέτη των παιδιών παίζει καθοριστικό παράγοντα στην σχολική τους επίδοση. Ωστόσο η υπερβολική ενασχόληση/βοήθεια, οι έντονες κριτικές, διορθώσεις και οι συγκρίσεις του παιδιού με άλλα παιδιά μειώνουν την αυτοπεποίθηση και την λήψη πρωτοβουλίας του παιδιού. Βασικός στόχος των γονέων είναι η καθοδήγηση του παιδιού στην αυτόνομη μελέτη, δηλαδή το…