Blog

Ασκήσεις προετοιμασίας για την Α’ Δημοτικού

Οι καλοκαιρινές διακοπές έφτασαν, και επομένως πλησιάζει η ώρα όπου πολλά παιδιά θα προαχθούν από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο! Η προετοιμασία για την Α’ δημοτικού παίζει καθοριστικό ρόλο στην ομαλή μετάβαση του παιδιού από την νηπιακή ηλικία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση! Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να προετοιμάσουμε το παιδί μας, μέσα από διάφορες δραστηριότητες και…

Σημάδια γλωσσικών διαταραχών σε παιδιά

Η πρόωρη ανίχνευση δυσκολιών λόγου και ομιλίας σε παιδιά είναι καίριας σημασίας για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. Εάν σας προβληματίζει κάτι σχετικά με την ομιλία του παιδιού σας ή παρατηρήσετε μερικά από τα αναφερόμενα χαρακτηριστικά μπορείτε να συμβουλευτείτε έναν λογοθεραπευτή. Μερικά από τα σημάδια ανά ηλικία είναι τα εξής: Δεν χαμογελάει και δεν ανταποκρίνεται γέννηση…

Μελέτη στο σπίτι

Η ενασχόληση των γονέων με την μελέτη των παιδιών παίζει καθοριστικό παράγοντα στην σχολική τους επίδοση. Ωστόσο η υπερβολική ενασχόληση/βοήθεια, οι έντονες κριτικές, διορθώσεις και οι συγκρίσεις του παιδιού με άλλα παιδιά μειώνουν την αυτοπεποίθηση και την λήψη πρωτοβουλίας του παιδιού. Βασικός στόχος των γονέων είναι η καθοδήγηση του παιδιού στην αυτόνομη μελέτη, δηλαδή το…

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ

Καθημερινά παρέχονται πολλές ευκαιρίες που ενθαρρύνουν την γλωσσική ανάπτυξη, την ανάπτυξη λεξιλογίου, την βελτίωση κατανόησης και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Όλοι αυτοί οι τομείς βελτιώνονται μέσω προτύπων (π.χ. γονείς), μέσω εμπειριών (συμμετοχή παιδιού σε δραστηριότητες) και μέσω πολυαισθητηριακών προσεγγίσεων (χρήση αισθήσεων, ακοή, αφή, όραση, κ.λπ.). Αναφέρονται μερικές καθημερινές δραστηριότητες: · Περιγραφή καθημερινών δραστηριοτήτων (πλύσιμο πιάτων, συμμάζεμα κ.ά.)…

Ευθυνεται η ωτιτιδα για την καθυστερηση του λογου και της ομιλιας;

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα ποικίλει ανάλογα με την συχνότητα, την σοβαρότητα και τον τύπο της ωτίτιδας. Οι επαναλαμβανόμενες και με μεγάλη διάρκεια λοιμώξεις των αυτιών (μήνες, χρόνια) επηρεάζουν την ακοή, με αποτέλεσμα οι ήχοι να μην μεταφέρονται ορθά ή καθόλου στο αυτί. Σύμφωνα με έρευνες το 50% των παιδιών 1 έτους και το…

Χρηση μασκας και ανάπτυξη του λόγου

Η ανησυχία για την επίδραση της χρήσης μάσκας στην ανάπτυξη του λόγου είναι αναμενόμενη. Τα παιδιά επικοινωνούν λεκτικά και μη (χειρονομίες, εκφράσεις) παρατηρώντας και ακολουθώντας μέσω της μίμησης τους γονείς και τα άτομα από το περιβάλλον τους (δασκάλες, συγγενείς). Εάν οι οικείοι τους φοράνε συνέχεια ή συχνά μάσκα πως θα μιμηθούν τα παιδιά; Προς το…

ΜΥΟΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Τι είναι; Είναι ασκήσεις των μυών και των λειτουργιών του προσώπου και του στόματος, όπως οι εκφράσεις (χαμόγελο, κατσούφιασμα, κ.ά.). Οι εκφράσεις του προσώπου και του στόματος γίνονται μέσω της κίνησης συγκεκριμένων μυών. Ο στόχος αυτών των ασκήσεων είναι η ενεργοποίηση και η σωστή λειτουργία των μυών για τον κατάλληλο συνδυασμό της γλώσσας και των…

ΠΑΙΧΝΙΔΙ & ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Το παιχνίδι είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέσα γλωσσικής ανάπτυξης και αποτελεί πρώιμο στάδιο μάθησης. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού το παιδί παρατηρεί, μιμείται, σκέφτεται και καταγράφει τις πληροφορίες. Οι πληροφορίες του παιχνιδιού αφορούν λέξεις (ουσιαστικά, ρήματα), περιγραφή ενεργειών και αντικειμένων. Έτσι, μέσω αυτών κατανοούν και επεξεργάζονται την γλώσσα. Μέσω του παιχνιδιού το παιδί…

Συμβουλές και δραστηριότητες για την ενίσχυση του λεξιλογίου

Η ανάπτυξη του λεξιλογίου διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην γλωσσική εξέλιξη του παιδιού, καθώς συντελείται από τα πρώτα χρόνια της ζωής του, και συνεχίζει καθ’ όλη τη διάρκεια της, εμπλουτίζοντας διαρκώς τις γνώσεις του με καινούργιες λέξεις. Το παιδί αποκτά εμπειρίες από πολύ νωρίς μέσα από την ακρόαση παραμυθιών, την εκμάθηση τραγουδιών και την επικοινωνία. Ας…

Η σημασία της ακοής στη γλωσσική ανάπτυξη

Από την στιγμή που γεννιέται ένα παιδί παρατηρεί και μαθαίνει από το περιβάλλον του διάφορους ήχους και λέξεις. Καθώς το παιδί αναπτύσσεται και ωριμάζει μιμείται όσα ακούει με αποτέλεσμα να αναπτύσσεται παράλληλα το λεξιλόγιό του. Αρχικά το παιδί δέχεται τα ακουστικά ερεθίσματα από τους γονείς ή το οικείο περιβάλλον του, τα επεξεργάζεται και σιγά-σιγά “δοκιμάζει”…