Καθημερινά παρέχονται πολλές ευκαιρίες που ενθαρρύνουν την γλωσσική ανάπτυξη, την ανάπτυξη λεξιλογίου, την βελτίωση κατανόησης και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Όλοι αυτοί οι τομείς βελτιώνονται μέσω προτύπων (π.χ. γονείς), μέσω εμπειριών (συμμετοχή παιδιού σε δραστηριότητες) και μέσω πολυαισθητηριακών προσεγγίσεων (χρήση αισθήσεων, ακοή, αφή, όραση, κ.λπ.). Αναφέρονται μερικές καθημερινές δραστηριότητες:
· Περιγραφή καθημερινών δραστηριοτήτων (πλύσιμο πιάτων, συμμάζεμα κ.ά.) Συνοδεύουμε με ομιλία. Π.χ. Καθώς πλένουμε τα πιάτα περιγράφουμε τις κινήσεις: παίρνω το πιάτο. Τρίβω το πιάτο με το σφουγγάρι. Ξεπλένω το πιάτο με νερό. Αφήνω το πιάτο. Σκουπίζω το πιάτο με πετσέτα.
· Παιχνίδια στο αυτοκίνητο:
Βλέπω κάτι από …(π.χ. κ)…
Μέτρημα αντικειμένων/προσώπων (π.χ. πόσα αυτοκίνητα βλέπεις;)
Δημιουργία ιστορίας (π.χ. Πού νομίζεις ότι πάει το σκυλάκι;)
Περιγραφή αντικειμένων/προσώπων και το παιδί μαντεύει (π.χ. Έχει κορμό και κλαδιά. Τι είναι;)
· Ρούχα. Φτιάχνουμε έναν άνθρωπο με ρούχα στο πάτωμα.
· Συζήτηση κατά την παρακολούθηση τηλεόρασης. (π.χ. αγαπημένη στιγμή, τι θα γίνει μετά, τι έγινε πριν)
· Μάντεψε την μυστική συνταγή! Μαντεύουμε συστατικά κατά την διάρκεια του μεσημεριανού φαγητού (π.χ. φαγητό: φασολάδα. Μαντεύω μαντεύω καρότο!)
· Κάν’ τα άνω κάτω! Συμμάζεμα παιχνιδιών. Λέμε στο παιδί να βάλει τα παιχνίδια σε περίεργο μέρος (π.χ. Βάλε την μπάλα πάνω στην φρουτιέρα!). Μετά το παιδί μας λέει ποιο είναι το κατάλληλο μέρος και βάζουμε το παιχνίδι (π.χ. Βάλε την μπάλα στο κουτί.). Στη συνέχεια αντιστρέφονται οι ρόλοι. Υπάρχουν καθημερινές δραστηριότητες για να αναπτυχθούν ή να βελτιωθούν οι γλωσσικές ικανότητες των παιδιών, αρκεί να συνοδεύονται πάντα με λόγο, ο οποίος είναι προσαρμοσμένος στο κάθε παιδί