Η ενασχόληση των γονέων με την μελέτη των παιδιών παίζει καθοριστικό παράγοντα στην σχολική τους επίδοση. Ωστόσο η υπερβολική ενασχόληση/βοήθεια, οι έντονες κριτικές, διορθώσεις και οι συγκρίσεις του παιδιού με άλλα παιδιά μειώνουν την αυτοπεποίθηση και την λήψη πρωτοβουλίας του παιδιού. Βασικός στόχος των γονέων είναι η καθοδήγηση του παιδιού στην αυτόνομη μελέτη, δηλαδή το παιδί να είναι ικανό να ολοκληρώνει τις μαθητικές του υποχρεώσεις χωρίς την επίβλεψη και την καθοδήγηση των γονέων.
Αρχικά οργανώνεται ο χώρος μελέτης. Απομακρύνονται όλα τα παιχνίδια και τα αντικείμενα, τα οποία είναι πιθανό να αποσπάσουν την προσοχή του παιδιού (τηλεόραση, κινητό, τάμπλετ, κ.ά.). Επιπλέον τακτοποιείται το γραφείο και η τσάντα. Αναφέρεται ότι η προσθήκη μίας βιβλιοθήκης με τα σχολικά βιβλία, τετράδια και χρήσιμο υλικό, όπως λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, άτλαντες, αποτελεί μια πρακτική λύση για την άμεση και εύκολη πρόσβαση σε βοηθητικά μέσα μελέτης.
Το παιδί επιλέγει εάν θέλει να διαβάσει μετά το σχολείο ή να ξεκουραστεί ή να ασχοληθεί με κάτι άλλο και μετά να μελετήσει. Προσοχή! Τα παροτρύνουμε να είναι ξεκούραστα και όχι πολύ κουρασμένα ή να βαριούνται μετά το παιχνίδι ή τις άλλες δραστηριότητες. Στη συνέχεια οι γονείς μαζί με τα παιδιά ανοίγουν την τσάντα και βλέπουν τις εργασίες για το σπίτι. Δομείται ένα πρόγραμμα μελέτης, το οποίο περιλαμβάνει διαλείμματα και τις εργασίες για το σπίτι. Αναφέρεται ότι το παιδί επιλέγει με ποια εργασία θέλει να ξεκινήσει, με την εύκολη ή την δύσκολη εργασία. Ωστόσο προτιμάται η ενασχόληση με την δύσκολη εργασία πριν από μια εξωσχολική δραστηριότητα.
Για την επιτυχή αυτόνομη μελέτη, οι γονείς διαβάζουν την εκφώνηση της εργασίας με το παιδί, στη συνέχεια ελέγχουν εάν την κατανόησαν ζητώντας τους να την περιγράψουν με δικά τους λόγια. Αφού σιγουρευτούν ότι κατάλαβαν τι πρέπει να κάνουν στην εργασία, ο γονιός απομακρύνεται, αλλά διαβεβαιώνει στο παιδί ότι θα το βοηθήσει εάν χρειαστεί. Μόλις το παιδί ολοκληρώσει την προσπάθεια του, ελέγχουν μαζί την εργασία και καθοδηγούνε τα παιδιά στην διόρθωση των λαθών. Σε περίπτωση που δοθούν έτοιμες απαντήσεις, το παιδί αποτρέπεται από την διαδικασία μάθησης και αποκτά το αίσθημα της παραίτησης. Έπειτα τα επιβραβεύουν για την προσπάθεια και για την τήρηση του προγράμματος.